Tuesday, February 12, 2013

Give Up or Fight Back?

Assalamualaikum,
now it is almost pertengahan of February. February is not the topic for today, but i want to talk about January. January for me is not so good, but it is not that bad too. I wont said that "OHH, January have been mean to me" . haa, no such thing. Dugaan at the first month of the year. I have been through it with positively. You know, when something bad happen today, tomorrow will be a good day. Allah tests for me the last January was not the biggest test, ada hambaNya yang ditimpa ujian yang lebih besar daripada ni.


The days I spent in hospital, buka 'my mata' - about doctor's life. Oh ya, I have been admitted to the hospital for A WEEK! Eventhough in the pain, bila tengok doktor-doktor dekat GH buat kerja, it make me realised Allah hantar aku ke sini, bersebab, supaya aku dapat lihat sendiri susah ke senang jadi doktor. The pain... till right now i won't say that I'm fully recover, it is on and off.
Because I admitted to hospital lah, i met Kak Ana, one of the doctor practical dekat GH, jadi mangsa kajian  Kak Ana. haha, she is a nice girl for seriously. Had a  nice chat with Kak Ana, she told me that actually she doesn't want to be a doctor, disuruh parents la ni. So dia nasihat 'Ikut apa yang awak nak jadi, nak jadi doktor kena tahan kena marah, kena belajar pandai pandai' . Macam macam kitaorang berborak haritu, dia tak percaya yang I want to be a doctor since my father is an architecture and my mom ada diploma interior designer. haha, memang jauh tersasar. Before nak balik, time to go out form GH! , Kak Ana gave me this


Kali kedua masuk, jumpa Kak Izzah, dia pulak cakap jangan jadi doktor, seksa. haha, still the same matlamat, kat mana mana pun seksa. just be strong. Then, ada seorang doktor indian lelaki,dia tanya dah besar nak jadi apa. haha, sama juga dia terkejut dengar that i want to be a doctor, haishhh. dia siap cakap 'One day i will find you' . haha, scary much! . dia pun cakap ' jadi doktor kena tahan kalau marah, dalam sehari bukan sekali je kena marah, banyak kali' . Jangan kata tak ada doktor yang comel, ada okay. Doktor Low, hehe. haha cut cut! 

and the most thing, i know bulan january ni, I dah banyak sangat dah menyusahkan orang. Mohon ampun. Dah banyak menyusahkan ibu and ayah. I owe them a lot. Thank you so much much much. Thanks to Along, yang temankan waktu malam walaupun sampai pukul 10 sahaja. haha.  thanks juga yang susah susah datang melawat. susah nak parking dekat GH ye idak? haha.
_______________________________________
THANK YOU SO MUCH AND IM SO SORRY 
_______________________________________

bila datang sekolah pula, I'm so stressful, berbukit bukit kerja sekolah kena siapkan, bergunung gunung kena catch up subjects. T_T , itu la dugaan. It is depends on you, untuk you give up or lawan balik and make everything macam sedia kala, just don't give up and anggap everything macam sebuah cerita adventure. LOL 

the end . assalamualaikum

No comments:

Post a Comment